top of page

Znajdź wewnętrzny spokój: Jak zacząć medytować

Zaktualizowano: 2 dni temu

Medytacja kojarzy się z relaksem, ale może wydawać się trudna tym, którzy próbując jej, wcale nie doświadczyli spokoju. Jestem tutaj, aby pomóc Ci odkryć sens i magię medytacji. Pokażę Ci, jak zacząć medytować, aby czerpać z niej pełnię korzyści i wytrwać w praktyce.

Jak zacząć medytować i wytrwać w praktyce medytacji.
Jak najbardziej można medytować razem, nawet jeśli dla Was oboje są to pierwsze kroki. Wspólnie medytują chociażby mnisi Zen.

Jak zacząć przygodę z medytacją


Medytacja to portal do harmonii umysłu. Jak zacząć medytować, aby stopniowo poznawać tajniki tej sztuki i uzyskać równowagę w codziennym życiu?


  1. Wybierz komfortowe miejsce do medytacji. Znajdź cichą i spokojną przestrzeń, w której nikt nie zakłóci Twojej praktyki. Wycisz telefon.

  2. Usiądź w wygodnej pozycji. Usiądź w siadzie skrzyżnym lub na krześle. Oprzyj dłonie na kolanach. Zamknij oczy.

  3. Skoncentruj się na oddechu. Weź głęboki wdech. Zrób powolny wydech. Powtórz kilka razy. Po chwili, powróć do naturalnego oddechu. Obserwuj, gdzie w ciele i jak go odczuwasz.

  4. Wybierz punkt skupienia, np. oddech, świeczkę lub dźwięki otoczenia. Zrelaksuj uwagę na wybranym wrażeniu zmysłowym.

  5. Akceptuj. Nie odpychaj ani nie oceniaj nachodzących Cię myśli ani emocji. Pozwól im płynąć, jakby były chmurami na niebie. Nie staraj się ich rozganiać.

  6. Wracaj do punktu skupienia. To naturalne, że rozpraszamy się podczas medytacji. Świadomość tej gonitwy myśli to jeden z elementów medytacji. Za każdym razem, kiedy zauważysz, że wciągnęła Cię jakaś narracja, zwyczajnie wróć do punktu skupienia.


Każda chwila medytacji jest wartościowa. Praktykuj regularnie, najlepiej codziennie przez kilka minut. Stopniowo zwiększaj czas medytacji.


Nawet minutka medytacji raz na kilka dni dobrze przełoży się na jakość życia. Powrót do własnego oddechu pomaga np. powstrzymać reaktywne działanie i zacząć dzień na nowo, z lepszej perspektywy.


Pomoce do medytacji


Sekretem wytrwania w medytacji jest poduszka medytacyjna, zafu. Siedząc na niej, biodra znajdują się powyżej linii kolan, co odciąża kręgosłup. Używam typowej poduszki do medytacji, ale oczywiście możesz wykorzystać dowolną poduszkę, którą masz w domu, lub bolster, czyli wałek do jogi. Usiądź na skraju poduszki, aby uzyskać pożądany efekt.


Czy ta krótka instrukcja medytacji była dla Ciebie pomocna? Co pomogłoby Ci najbardziej w rozpoczęciu przygody z medytacją?

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
bottom of page